Tuesday, 27 March 2012

Pasca pencen....

 

 
 
 
Dah seminggu surat diterima, aku buat dak je...tp my hubby beria2 sgt nk hadir...eee...betul2 bersemangat nk pencen . Bkn aku tk nk, tp entahlah.... Patutnya 28/3/12 majlis dilangsungkan, kebetulan dgn konvo Falahi, aku rasa tenang sikit, ada alasan, lalu surat tunjuk sebab mula ku rangka....
Yg peliknya, dia ajak aku hadir 27/3/12, ada ke patut!!! Ya Allah, kenapalah....dari dok melawan, dah tentu aku tk menang pun, dgn hati berat aku ikut jgk,..pg2 sempat ku jenguk anak didikku kat kelas, kesian dia org, kesian kak za terpaksalah layan kerenah bdk2 tu sorang2....

Majlis kul 8 - 5, kami sampai kul 11, mana taknya sempat lg singgah kat JPN anta surat lawatan...mmg ramai warga pasca pencen dr daerah PPuteh dan Kbharu yg hadir, (utk Machang, esok) tp macam tk formal je... Memasukki lobi dewan kami pun mcm tk ada apa je, hanya petugas dari KIST yg buat pemeriksaan kesihatan, alhamdulillah sorang urusetia terpandang kami dan menegur mesra...terimakasih En.Mohd Khazi Ab.Rahman PPDKB...kenalan kami semasa sama2 mengajar di TMerah...urusetia lain entahlah...aku yg tk berapa minat jdi boring...'pendaftaran tlah ditutup, sombong semcm je...' apalah aku heran, tp masih sabar, aku ketempat pemeriksaan kesihatan, isi borang, timbang berat, ukur tinggi, bila nk hulur borang kat kaunter ceck darah, mmg darah aku naik, 3 org urusetia potong q, mula2 sabar, bila yg pertama selesai, aku nk hulur pulak, yg no 2 plk dah...ah tk payahlah, bknnya aku ni tk check kesihatan cuma lengah2kan masa ambik hati hubby...aku tgk hubbyku bkn main berminat lg, aku jd sedih sgt2..emo sungguh pg ni. Aku ayun langkah, menuruni tangga, jalan sorang2 menuju ke kereta 500m di luar pagar,...dlm hati berdoa moga2 hubbyku tk marah.
sampai kat kereta, aku call hubby, ish boleh dia ketawa...nasib baiklah 15 minit kemudian dia sampai...mmg aku sedih, mmg aku nangis...mungkin awal2 lg aku tk minat, tu lah yg semua tk kena...
Alhamdulillah hubbyku cool ari ni, kami keluar, singgah sarapan konon kat Baung and terus ke Percetakan Nasional PCepa...ku belikan kad petak (Kew 4) utk pengurusan stok kelasku...kemudian singgah KB Mall....
Melayang rm400 Printer Brother ku bawa pulang..hilang sebak sayu pasca pencen, aku masih dlm tugas, biarkan ku jlnkan tanggungjawabku sehingga aku bersedia utk pencen..jgn ganggu aku dgn hal2 yg aku tk suka...aku rela habiskan duitku utk tugasku, selagi kudratku masih masih mampu..insyaallah.
Tkasih hubbyku kerana memahami perasaanku.